z-pekinu-do-kantonu-koleja-–-2300-kilometrow-w-7-godzin-30-minut

Od 20 czerwca br. podróżując koleją  z Pekinu do Kantonu (Guangzhou) pokonamy trasę o długości 2300 kilometrów (to dystans z Warszawy do Madrytu) w ciągu 7 godzin i 30 minut.

Na tej trasie bilet 2 klasy kosztuje około 120 euro.

Obecnie podróż z Zachodniego Dworca Kolejowego w Pekinie (przez Wuhan) do Południowego Dworca Kolejowego w Guangzhou zajmuje 8 godzin. Czas przejazdu zostanie skrócony dzięki zwiększeniu maksymalnej prędkości przejazdu z 310 km/h, do 350 km/h.

Linia HSR Pekin-Guangzhou będzie kursować z prędkością 350 km/h od 20 czerwca (nowy czas przejazdu to około 7 godzin i 30 minut), co czyni ją najdłuższą na świecie pod względem dystansu podróż z taką prędkością. Zakończono właśnie testy końcowe potwierdzające możliwość zwiększenia prędkości.

Budowa linii kolejowej HSR Pekin-Guangzhou została zakończona w grudniu 2012 roku i do tej pory przewieziono nią 1,6 miliarda pasażerów.

Obecnie w Chinach są tylko 4 linie kolei dużych prędkości, które jeżdżą z prędkością 350 km/h, głównie na krótkich dystansach (#Beijing-#Shanghai HSR, Beijing-Tianjin Intercity Rail, Chengdu-Chongqing HSR i część Beijing-Zhangjiakou HSR).

Trasa z Pekinu do Kantonu będzie najdłuższą trasą na świecie pokonywaną przez pociąg z taką prędkością.

Wśród chińskich linii HSR o projektowanej prędkości 350 km/h wciąż jest ponad 20 linii, które nie osiągnęły jeszcze projektowanej prędkości.

Chiny posiadają obecnie około 38 000 km linii kolei dużych prędkości (około 27% całej sieci kolejowej) i do 2025 roku zamierzają rozbudować sieć #HSR do długości 50 000 km.

Sieć linii kolei dużych prędkości w Chinach w roku 2008 i w roku 2021

Szybkie pociągi mają kluczowe znaczenie dla integracji międzyregionalnej i międzymiastowej Chin oraz dla ogólnego rozwoju społeczno-gospodarczego kraju.

Oprócz rozbudowy sieci kolei dużych prędkości (HSR), podejmowane są w Chinach wysiłki na rzecz zwiększenia prędkości istniejących „konwencjonalnych” połączeń kolejowych, co zależy nie tylko od infrastruktury i warunków technicznych, ale także od popytu rynkowego, kosztów eksploatacji i aspektów środowiskowych.

Nadal dostępne jest konwencjonalne połączenie kolejowe między Pekinem a Kantonem. Przejazd trwa około 29 godzin, bilet w klasie 2 (hard seat) kosztuje około 30 euro.

Leszek B. Ślazyk

e-mail: [email protected]

© 2010 – 2022 www.chiny24.com

 » Read More

Powered by the Echo RSS Plugin by CodeRevolution.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *